Για σου, φίλε!

Για σου, φίλε!
Σήμερα μόνο οι ηλίθιοι και τα χειραγωγημένα από το Σύστημα ανθρωπόμορφα ζόμπι νομίζουν ότι τα κόμματα, οι οργανώσεις, τα κανάλια και οι εφημερίδες διαφέρουν ένα από το άλλο. Διαφέρουν μόνο στην ονομασία και όχι στην ουσία. Ξεγυμνώστε τους και θα δείτε ότι είναι σαν δίδυμα αδέλφια. Γεννήθηκαν από την ίδια μάνα – την ιουδαϊκή ιδεολογία, έχουν τον ίδιο πατέρα – το ιουδαϊκό χρήμα. Γ’ αυτό δεν είναι ανάγκη να καταναλώνουμε την γουρουνοτροφή που μας πασάρουν τα κόμματα και τα ΜουΜου«Ε».... ...Ξυπνάμε, σκουπίζουμε τα μάτια μας, σηκωνόμαστε από τα γόνατα, πετάμε τις αλυσίδες μας και ορθώνουμε το ανάστημα. ΝΑ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ Η ΝΑ ΣΕΡΝΟΜΑΣΤΕ ;

Σάββατο, 12 Μαΐου 2012

Κάβειροι / Kawir


Το 1993 ένα ξεχωριστό μουσικό συγκρότημα σχηματίστηκε για να εξυμνήσει το αρχαίο ελληνικό πάνθεον. Και το έκανε με δυο τρόπους: μέσα από την pagan black metal μουσική, αλλά και τον ορθό αρχαίο μουσικό τρόπο. Έτσι γεννήθηκε μια μουσική ομάδα με δυο πρόσωπα KAWIR και ΚΑΒΕΙΡΟΣ. Ο Μηνάς Παπαγεωγίου συναντά τον κιθαρίστα Therthonax και τον Ευάγγελο/Λύκο σε μια αποκλειστική συνέντευξη για την αφύπνιση των παγανιστικών θεών στη μουσική ελληνική σκηνή του 2008.

1. Πείτε μας αρχικά λίγα λόγια για την ιστορία του συγκροτήματός σας, τα άτομα που το αποτελούν, την ιδεολογία τους αλλά και τους λόγους για τους οποίους επιλέξατε αυτό το όνομα…
Το σχήμα είναι ένα δέντρο που φύτρωσε το 1993 και σύντομα προεκτάθηκαν κλάδοι. ’λλα από αυτά είναι στη σμίλη του χρόνου και δύο από τα πιο γερά έχουν σμιλευθεί σαν KAWIR και ΚΑΒΕΙΡΟΣ. Οι ιδέες στα άτομα και των δυο σχημάτων είναι κοινές. Κοινός στόχος είναι οι Αρετές και η προσήλωση στην Αρχαία Παράδοση.
Επηρεασμένοι από τα Καβείρια Μυστήρια, με ό,τι συνεπάγεται αυτό, κάναμε και την επιλογή του ονόματος. Το όνομα ΚΑΒΕΙΡΟΣ πάντα ξυπνούσε στους ανθρώπους ιδιαίτερα συναισθήματα. Ο πρώτος μας δίσκος άλλωστε λεγόταν Προς Κάβειρους και ήταν το πρώτο όχημα για να απελευθερωθούν και οι δύο Δυνάμεις.

2. Στην ιστοσελίδα σας, στους δίσκους σας αλλά και στις προσωπικές μας συναντήσεις περιγράφετε το group ως παγανιστικό. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Ότι με τη μουσική σας λατρεύετε τους αρχαίους θεούς ή ότι η ομάδα αποτελείται από ανθρώπους με κοινά θρησκευτικά πιστεύω;
Οι άνθρωποι που λατρεύουν τους θεούς τούς υμνούν ούτως ή άλλως μέσω της μουσικής. Είναι αλληλένδετα στοιχεία η λατρεία και η μουσική. Και φυσικά τα δυο σχήματα αποτελούνται από άτομα λάτρεις των θεών.
Η απόφαση από τον πρώτο δίσκο ήταν αυτό το σχήμα να μην είναι απλά άλλο ένα μουσικό σχήμα αλλά μια ζωντανή απόδειξη ότι τίποτα δεν έσβησε! Ακολούθησαν και άλλες δουλειές, όπως το Εποπτεία ή το ’ραι, με τις οποίες η απόφαση ανανεώθηκε και συνεχίζουμε έως σήμερα.
Οι φίλοι που κάναμε μέσα από τους KAWIR και τους ΚΑΒΕΙΡΟΣ είναι αξιοσημείωτο ότι προσέγγισαν πρώτα τους Εθνικούς και μετά την ιδιότητα των μουσικών. Αυτή είναι και η απόδειξη ότι βαδίζουμε σωστά.


3. Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας; Υπάρχουν διαφοροποιήσεις ως προς τους στίχους που χρησιμοποιείτε στη metal πλευρά σας και την παγανιστική αντίστοιχα;
Πηγές έμπνευσης είναι οι Ύμνοι του Ορφέως του Καλλιμάχου, οι Ομηρικοί, μαζί και οι δικές μας διασκευές. Οι Αρχαίοι Ύμνοι είναι βασικό συστατικό της δουλειάς μας. Και κατηγορηματικά δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση ανάμεσα στα δύο σχήματα. Καλό θα ήταν ο κόσμος που επιλέγει είτε τη Metal είτε την Παραδοσιακή πλευρά να αντιληφθεί ότι μιλάμε για τις εκφάνσεις του ίδιου σώματος.
Οργή, Μνήμη, Ανδρεία, Νοσταλγία, Πόθος μπορούν να συνυπάρξουν στο σωστό τόπο και χρόνο. Όποιος μελετήσει τους Ορφικούς μπορεί να διακρίνει ότι το Σύμπαν περιγράφεται σε αυτούς.

4. Χωρίς αμφιβολία ο όρος Hellenic Pagan Black Metal Art δεν είναι συνηθισμένος. Πώς λοιπόν γίνεται το πάντρεμα δύο φαινομενικά διαφορετικών ειδών μουσικής;
Γιατί να βάζουμε σύνορα στην έμπνευση και στη δημιουργικότητα; Ο όρος απλώς αποσαφηνίζει ένα μονοπάτι από τα άπειρα που ανοίγονται στον καλλιτεχνικό νου, ακόμη και σε λατρευτές του Θείου, αν θες.
Οι ταμπέλες μπαίνουν περισσότερο σαν αναγνωριστικό σημάδι στο σημείο εκκίνησης παρά για να στοχεύσουν κάτι συγκεκριμένο. Ποιος θα μπορούσε να βάλει κάποια συγκεκριμένη ταμπέλα σε ένα σχήμα που δεν φοβάται να έχει ανοιχτούς τους ορίζοντές του; Μόνο κάποιος που δεν θα ‘θελε ελεύθερους τους μουσικούς!

5. Υπάρχουν στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο συγκροτήματα ανάλογα με το δικό σας;
Από άκρη σε άκρη σε όλο τον κόσμο, με μεγαλύτερη έμφαση στην Ευρώπη, εδώ και πολλά χρόνια εμφανίζονται σχήματα που υπερασπίζονται την Αρχαία Ψυχή. Δεν λείπουν ακόμα και από χώρες όπως το Μεξικό.
Δεν είναι κάτι καινούριο, είναι όμως σημαντικό το ότι χωρίς ιδιαίτερη υποστήριξη από δισκογραφικές εταιρείες οι νέοι άνθρωποι ανακαλύπτουν και αγκαλιάζουν αυτά τα σχήματα. Κάποιοι πίσω στο ξεκίνημα γελούσαν όταν άκουγαν να αναφερόμαστε στην Υπερηφάνεια της Αρχαίας Ψυχής.
Σήμερα άλλοι αντιλήφτηκαν τι γίνεται και έγιναν το λιγότερο φιλικά προσκείμενοι και άλλοι τρομοκρατήθηκαν στη θέα αυτών που τόσο ανόητα αποκαλούν ειδωλολάτρες.
Δεν είναι τυχαίο ότι στους KAWIR έχουν κολλήσει κάθε δυνατή ταμπέλα, όπως «σατανιστές», «φασίστες», «ατάλαντοι», και τους έχουν προσάψει ό,τι κατεβάζει ο νους τους για να αποπροσανατολίσουν αυτούς που αγοράζουν δίσκους. Ωστόσο θα μπορούσαν απλώς να σκεφτούν Αρχαία Ψυχή! ’λλωστε οι φίλοι είναι σαφώς ανώτεροι σε αριθμό από ό,τι οι εχθροί. Και μιλάμε για πραγματικούς φίλους!


6. Ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων σήμερα είναι Χριστιανοί. Κι όμως, υπάρχουν κάποιοι που θαρραλέα υποστηρίζουν τις παγανιστικές τους δοξασίες. Πόσο ζωντανός πιστεύετε πως είναι ο παγανισμός στην Ελλάδα του 2008;
Καταρχήν η έννοια παγανισμός ας πάψει να έχει την υβριστική χροιά που έδωσε ο Χριστιανισμός για την Εθνική Λατρεία και την Πατρώα Παράδοση. Ό,τι θεωρεί η χριστιανική εκκλησία κακό δεν σημαίνει ότι είναι κιόλας. Εκτός και αν θεωρεί ότι οι pagani = χωρικός είναι μειωτικός προσδιορισμός!
Η απομάκρυνσή μας από τη φύση και η ληστρική σχέση που ανέπτυξε η ανθρωπότητα με το περιβάλλον διαμέσου του Χριστιανισμού κάνουν τη λέξη pagan να μοιάζει με αξίωμα. Οι οργανώσεις που αυξάνουν προοδευτικά και με ταχύτατους ρυθμούς, τα μέλη τους, οι φωνές που ακούγονται από παντού για την επανελλήνιση, δείχνουν ότι τώρα έχει εγερθεί ξανά η Αρχαία Ψυχή.
Για παράδειγμα, πότε είχατε ξαναδεί σε διαδήλωση (διαμαρτυρία για την Πάρνηθα) Έλληνες Εθνικούς όπως το ΥΣΕΕ το καλοκαίρι που μας πέρασε; 2008; Πέρασαν τόσα χρόνια σκότους; Αργήσαμε, δεν νομίζεις; Είναι ο καιρός…


7. Σε αρκετούς ανθρώπους έχει επικρατήσει η άποψη πως η black metal μουσική έχει άμεση σχέση με το σατανισμό! Τη δεκαετία του 1980, μάλιστα, είχε συζητηθεί αρκετά το θέμα με τα υποτιθέμενα υποσυνείδητα μηνύματα στους δίσκους, μηνύματα που σκόπιμα τοποθετούσαν οι εταιρείες παραγωγής ή, όπως υποστήριζαν ορισμένοι, ο ίδιος ο Διάβολος! Τι απαντά σ’ όλα αυτά ένα σύγχρονο παγανιστικό black metal συγκρότημα;
Σαφώς και δεν είναι χριστιανικό είδος! Από κει και πέρα, το θέμα ανοίγει.
Ο Σατανάς είναι απλά ο Γιαχβέ ανάποδα, μια απλή σκεπτομορφή για να στηρίξει όλο το χριστιανικό οικοδόμημα. Δεν μας αφορά ούτε ο ένας ούτε ο άλλος, ούτε και ο πόλεμος στην έρημο. Είμαστε δομημένοι από υλικό προγονικό.
Τέλος, διαφημιστικά κολπάκια διάφορων εταιρειών συντηρούν πολλά «σατανικά παραμυθάκια». Ποιος όμως μπορεί να σταθεί και να κατηγορήσει νέους ανθρώπους που τολμούν να σηκώσουν κεφάλι στο Μεσαίωνα; Δεν είναι φυσικό μπροστά στο σκοταδισμό να οργίζονται και να απελευθερώνουν κάθε δυνατό συναίσθημα; Και στο κάτω κάτω γιατί κάτι που δεν είναι χριστιανικό πρέπει να είναι αντικείμενο περιέργειας και σχολιασμού; Η Λογική λέει ότι μάλλον το αντίθετο έπρεπε να συμβαίνει.


8. Πολλοί συνάδελφοί σας στο εξωτερικό χρησιμοποιούν διάφορα παγανιστικά σύμβολα στη διακόσμηση των δίσκων τους. Νιώθετε πως το κάνουν για λόγους εντυπωσιασμού και εμπορικότητας ή προσπαθούν να εκφράσουν μ’ αυτόν τον τρόπο τα προσωπικά τους πιστεύω;
Και τα δύο. Αν και εύκολα όποιος ασχοληθεί έστω και λίγο θα αντιληφθεί το εμπορικό κόλπο από το ειλικρινές. Η πορεία μας μέσα στα χρόνια μάς έδειξε όλες τις περιπτώσεις. Βέβαια, ό,τι αξίζει είναι καταδικασμένο να γίνει διαχρονικό.
Αντίθετα οι προσποιήσεις και η υποκρισία γρήγορα φθίνουν. Υπάρχουν σχήματα όπως για παράδειγμα οι Enslaved ή οι Skyforger που θα θεωρούνταν «ιεροσυλία» να αμφισβητήσει κάποιος. Τα εμπορικά κόλπα φθίνουν γρήγορα.

9. Ποιες είναι οι αντιδράσεις του χώρου της ελληνικής black metal σκηνής; Πώς σας έχουν υποδεχτεί οι «φίλοι» του είδους, που, απ’ όσο γνωρίζω, είναι αρκετά απαιτητικοί;
Έχουμε φανατικούς φίλους και εχθρούς. Άρα πάμε καλά. (γέλια) Πριν ακόμα κυκλοφορήσει η νέα μας δουλειά, το Ophiolatreia, τα μηνύματα που δεχόμασταν από όλο τον κόσμο ήταν πολλά και άκρως ενθαρρυντικά.
Οι γνωστές «Κασσάνδρες» δεν νομίζω πως έχουν πολλή τροφή αυτή τη φορά. Για μας αυτή η δουλειά είναι αφιερωμένη σε όλους τους φίλους μας που ακολουθούν και στηρίζουν τους KAWIR όλα αυτά τα χρόνια. Και σύντομα θα έχουμε άλλο ένα κύμα να εξαπολύσουμε.

10. Ας επιστρέψουμε πάλι για λίγο στην παγανιστική πτυχή του συγκροτήματος: Ποια όργανα χρησιμοποιείτε εκεί; Μελοποιείτε, για παράδειγμα, αρχαίους ύμνους; Και, τέλος, σε ποιους χώρους έχετε εμφανιστεί μέχρι σήμερα;
Οι ΚΑΒΕΙΡΟΣ χρησιμοποιούμε αποκλειστικά ακουστικά όργανα όπως φλογέρα, τσαμπούνα, μπεντίρ, κιθάρα, κρουστά και διαρκώς εμπλουτίζουμε τον ήχο μας.
Φυσικά οι Ορφικοί διαδραματίζουν σημαντικότατο ρόλο στη μελοποίησή μας. Ωστόσο δεν φοβόμαστε να τολμήσουμε και κάτι καινούριο. ’λλωστε τίποτα δεν είναι δόγμα. Αλλιώς δεν θα είχαμε καμία διαφορά από οτιδήποτε τυποποιημένο.
Έχουμε ήδη μια εμφάνιση στο Φιλοσοφικό Αθήναιον του Εκατηβόλου στην πρόσφατη εκδήλωση της βραδιάς Τέχνης που διοργάνωσε και πρόκειται κατά την περίοδο ηχογράφησης της πρώτης μας δουλειάς να εμφανιστούμε και στη γιορτή των Ολυμπίειων που θα διοργανώσει το ΥΣΕΕ τον Απρίλη του 2008.
Αυτή θα είναι και η πρώτη επίσημη εμφάνιση των ΚΑΒΕΙΡΟΣ σε ανοιχτό χώρο. Και φυσικά σε μια γιορτή ελληνική. Οι KAWIR εμφανίζονται είτε σε κλαμπ είτε σε χώρους συναυλιακούς εδώ και χρόνια σε όλο τον κόσμο. Έχουμε καλύψει πολλά χιλιόμετρα και έχουμε εμπειρίες από μέρη που άλλοι δεν έχουν καταφέρει να δουν ακόμη. Η Λετονία είναι μια χώρα με πολύ δυνατό κοινό!

11. Σε τι βαθμό πιστεύετε ότι μπορείτε να επηρεάσετε με τη μουσική και τους στίχους σας τον τρόπο έκφρασης και τη στροφή στο αρχαίο ελληνικό πνεύμα;
Όσο θα μπορούσε κάθε μουσικός που απευθύνεται σε άτομα με τουλάχιστον κοινά συναισθήματα και ιδέες. Το αν θα κάνουμε και κάποιον άλλο να σκεφτεί και να αφυπνιστεί αυτό θα ήταν ιδεατό. Όμως δεν είμαστε ούτε «ινστρούχτορες» ούτε απολογητές. Είναι μάλλον η αποτυχία ενός ολόκληρου συστήματος το να αφήνει τη δυνατότητα της αλλαγής σε καλλιτέχνες, αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύει και τη δύναμη της Τέχνης μέσα στα χρόνια να συσσωρεύει τις ελπίδες των ανθρώπων. Μόνο μουσική λοιπόν, που στόχο της έχει όχι μόνο να ψυχαγωγήσει αλλά και να εμπνεύσει.

12. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε παρά να κλείσουμε με μια τυπική για το περιοδικό μας ερώτηση: έχετε βιώσει ποτέ κάποια ξεχωριστή, μια παράξενη εμπειρία την οποία θα θέλατε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας;
Ναι, ιδιαίτερες εμπειρίες έχει βιώσει ο καθένας μας προσωπικά. Αλλά θα ήταν δύσκολο να μπορέσουμε να μοιραστούμε μία. Η καλύτερη διήγηση μιας τέτοιας κατάστασης γίνεται γύρω από μια φωτιά, νύχτα, και με τις Νύμφες να στροβιλίζονται.
Παρ’ όλα αυτά σάς εγγυόμαστε μια ξεχωριστή βραδιά και ίσως κάτι παραπάνω τη νύχτα του Απριλίου στο φεστιβάλ του ΥΣΕΕ, όσο απίθανο και αν ακούγεται. Ίσως εκεί ανταλλάξουμε και τις ιστορίες μας.
Σε ευχαριστούμε για τη συνέντευξη και ευχόμαστε το Φως του Απόλλωνα να στρέφεται προς εσάς και το κρασί του Διόνυσου να ρέει πλουσιοπάροχα, Έρρωσθε.

[Eπισκεφτείτε]
Για περισσότερες πληροφορίες για το δισκογραφικό έργο του συγκροτήματος επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: www.kawir.gr


4 σχόλια:

  1. Εξελίσεται σε μεγαλο βαθμο η παγανιστικη, φυλετική και αρχαιοπρεπης σκηνη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στο 2.31 υπαρχει σκηνη απο ιεροπραξια σε χθονια θεοτητα ή απατώμαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα βίντεο αυτά φτιάχνονται και ανεβάζονται στο διαδίκτυο από ερασιτέχνες. Η σκηνή του 2.25, αν αναφέρεστε σε αυτήν, μπορεί να είναι από το λεγόμενο «άναμμα της ολυμπιακής φλόγας»….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στην πρώτη φώτο ο δεύτερος απο δεξιά είναι πολύ ψαρωτικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή